Friday 25 November 2011

kalaulah aku...

Kalau.. kalau.. kalauu...
eh, sori..sori..
Assalamualaikum semua.. =)

sori sangat2 pada sape yang follow this blog (blog ntah pape ni), sebab dah lame sangat kan tak update blog ni. haa tengok entry last bape haribulan. aigoo, dah selang 5 bulan nak update. mimpi ke ape ni sayang? =(
sori guys, i'm the big looser. sobs. bukan taknak update or ape saje, tapi kekangan mase yang sangat suntuk dengan kelas, assignment, test bagai. *konon lah kan.
seriously, nak sangat2 update blog ni, tapi mase takde langsung. ni pun terasa ingat ingat, rindu rindu kat blog ni. tu yang jenguk kejap then terbaca lah kat chat box tepi tu. rupenye ramai yang blogwalking blog saya ni. *terharu. =(

haa nak cite pasal entry kali ni. aku terfikir pasal satu word ni tau..
KALAULAH AKU....
kalaulah aku ni boleh digunakan dalam perlbagai ayat. dalam pelbagai alasan dan sebagainye. sebagaimana contoh. orang yang suka berangan angan suka benor pakai kalaulah aku ni.. 
kalaulah aku...banyak duit.. aku nak beli tu beli ni...pot pet pot pet.. haa kan ada word kalaulah aku tu kan. sebenarnye tak salah kalo nak berangan pun. nak berangan ade kereta evo mitsubishi pun tak salah guys. tapi jangan lah sekadar angan-angan mat jenin, berangan tapi takde usaha. tak ke mananye kalaulah aku kaya tuu.. usaha lah sikit. mane tau dengan usaha tu, angan-angan kite jadi realiti. tak ke best tuu pakai kereta tu. *aku pun nak!

another word;
kalaulah aku...aku ade kereta.. takde lah aku sampai lambat kat kelas.. takde lah aku kene hujan tadi... hahaaa ni lagi satu ayat yang orang selalu guna kalo nak jadikan alasan tuk lecturer. hey, guys... takyah la nak alasan cenggitu. dah confirm2 lecturer xlayan tau. sebab aku penah guna. hahaaa.... bukan lah nak cakap mende ni tak boleh guna, cuma jangan salahkan sape2 atas keasalahan yang kite buat. kesalahan kite tu berpunca dari diri sendiri. takde pun orang lain yang buat alasan tuk kite. kite bagi alasan sebab kite nak selamat kan diri, betol x? hehee...

moral of story, kite jangan lah nak salahkan orang laen atas kesalahan diri kite sendiri. dan kite jangan lah duk tunding jari sana sini, sebab bile kite tunding jari kat orang, 4 jari tuju kat kite, 1 jari je tuju kat orang tuh. so, sape yang banyak salah? 4 jari or 1 jari je? hehee. ingatlah kawan2, Tuhan paling tak suka fitnah fitnah sesama makhluk dy kat atas muka bumi ni. FITNAH tu kan lagi besar dosanya dari MEMBUNUH.. sori lah, pade sape2 yang rase entry ni tak bernas langsung.

<sekadar berkongsi rase hati>

No comments:

Post a Comment