Friday 10 December 2010

hati menangis lagi..

Dikecewakan.. again? ohh tuhan, nasib sangat tak menyebelahi. Dulu, aku berjanji tak kan semudah mudahnye membuka pintu hati untuk lelaki. serik aku untuk bercinta lagi. selalu menjadi permainan lelaki. tapi apa lah daya aku seorang wanita, sentiasa ingin dikasihi dan disayangi. jeles dengan perempuan perempuan yang memiliki kekasih hati, jeles pabila mereka dimanja, dikasihi, disayangi. terasa ingin memiliki menda yang same.

setahun lebih menutup pintu hati, kini terbuka kembali untuk lelaki. memang memakan mase yang lama untuk mengubat hati yang lara. setahun. memang tempoh yang agak panjang. aku cuba untuk bangkit kembali dari kehidupan. bukan membenci lelaki! tetapi tidak mempercayai golongan tersebut. susah bagi aku nak kembali kan kepercayaan yang telah hilang oleh sebab golongan golongan tersebut.

tokk tokk tokk! someone cuba untuk mengetuk pintu hati ini. terpaut pada seseorang yang selalu mengambil berat tentang diri ini. aku berusaha untuk mengeraskan hati, tapi ade je perkara yang membuatkan aku terpaut padanya. seronok. layanannye buat aku tersenyum sepanjang masa. hati mula terusik. bahagianya waktu tu.

namun, hatiku menangis lagi. dalam keseronokan yang kita miliki, ade juga kesedihan DIA berikan. kita tak selamanya boleh tersenyum, kadang kadang DIA nak uji dgn ujian bagai. memang terlalu sedih dengan ujian yang diberikan ni. aku tak kuat! aku lemah. hatiku menangis lagi. salah diri sendiri. bukan nak menyalahkan takdir, tapi nasib tidak selalu menyebelahi aku. "Ya Allah, tabahkan hati ini. semoga mendapat jalan penyelesaian yang terbaik. lindungi aku."




Aku bukan manusia sempurna.....
Cinta aku kepada Allah adalah segalanya....
Cinta aku kepada nabi menjadi aku kuat dan tawwakkal...
Cinta kepada Ibubapa menjadi kn aku lebih bermotivasi...
Cinta kepada manusia hanya lah halangan untuk aku mencintai ALLAH, NABI dan RASUl, dan IBUBAPA....


*Mohd Hafiz Aziz sori ler amek ayat neh kat blog ko.

No comments:

Post a Comment