Wednesday 12 January 2011

Cikgu bab 1: First Presentation of 4th semester

Assalamualaikum..

Aku nak tulis entri kali ni pasal diri aku ni yang bakal jadi cikgu 2013 nanti.. haa.. Semalam aku ada wat presentation. First presentation of this semester you know. haha.. Awal-awal sem dah kene present. haa.. Begitulah dunia seorang pelajar di IPTA.. takde dah istilah awal sem boleh honeymoon dulu. Sekarang awal-awal sem dah dapat assignment bergunung-gunung.. Macam aku lah.. Minggu pertama kuliah, setiap subjek boleh dikatakan ada assignment. haha sesungguhnya lecturer aku tak suka tengok aku duk rilek-rilek maen pesbuk, twitter dan segala bagai..

First presentation yang aku wat ni under subjek Elektrik dan Magnet.. hooo.. sangat-sangat aku tak suka. Aku budak major Awam lahhh.. mane boleh blah dengan letrik-letrik ni.. sangat tak pandai dan tak suka bab-bab cengginii.. sebab tu lah aku lebih rela amek awam kalo nak dibandingkan dengan letrik dan mekanikal. haiyooo.. aku noob bab tu.. hahaa..

Lecturer Elektrik dan Magnet aku ni baru balik dari sambung belajar. Kiranya masih lagi fresh lah bab-bab Elektrik.. so takleh lah nak wat maen-maen kan.. Lagi satu, dy amalkan PnP berpusatkan student. haa.. Sudah semestinya kelas-kelas yang berikut dan berikutnya akan diadakan presentation.. so takleh wat maen-maen sebab markah PB pun terletak kat presentation.. sobss (aku dah lah xreti nak present baek-baek)

Satu group dy bagi 5 org.. dah memang nasib kene lak group aku ni semua budak-budak awam.. adehhh... Mula-mula tu semua pakat taknak present.. last-last kami wat lah undian.. haha macam budak-budak lah korang ni.. Aku dah cuak dah time tu, mane tau aku yang kene.. yelah.. Aku ni dah la lemah sket bab-bab nak jadi cikgu present kat depan ni... hahaa.. time tu redha je.. Redha punye redha, haa amek kau, kene kat aku tuk present.. hahaa.. takpelah, aku cuba! So, aku wat lah presentation yang terbaek (berdebar-debar duk kat depan hanya Allah yang tau..)

Sebenarnya, banyak baek dan buruknya presentation ni tuk student-student especially student yang bakal menjadi seorang pendidik.. Antaranya:

  1. Dapat hilangkan rase malu untuk bercakap kat depan..
  2. Tambahkan keyakinan kita untuk menjadi seorang pendidik. (yelah, cikgu kan nk mengaja kat depan)
  3. Boleh menambahkan ilmu pengetahuan sendiri. (menjadi seorang pencerita lebih baek dari pendengar)
  4. Dapat tunjuk baju cantik-cantik bila duk depan.. hihi.. gurau je..

oke, kat bawah ni ade sedikit sebanyak gambar aku tengah present. sempat ag snap tu.. hihi...


aku yang pakai baju pink tu.. tersengih-sengih... =P 



macam tengah karok je..hihi...

oke guys, thats all for chapter 1.. =)

No comments:

Post a Comment